For Amalia Fonfara (f. 1985, Grønland) har også stor grad av omsorg i sitt stedsspesifikke verk. Basert på århundrelange tradisjoner i kystsamfunn som Åfjord hvor man dekorerte skinnfeller med symbolske mønstre har hun trykket et havmotiv i en sammenhengende bord som omfavner Roan helsehus. Som en klem. Samme «vannbord» er trykket i det innerste utstillingsrommet i K.U.K. POP-UP hvor hun også skal holde en performance på åpningen. Mens verket i Åfjord har fått tittelen Navlestreng (2023) heter verket i Trondheim, som både består av trykk på vegg, ull og performance, Navlestrengs ritual (2023). Jeg kjenner at det allerede roer meg, at verket har endret rommet. Gjennom monteringen har hver enkelt av kunstnerne skapt nye rom og nytt innhold i fellesskap som vi andre kan ta med oss. Du trenger ikke å forstå alt, det holder å være med, lytte, og kanskje til og med åpne blikket. Altså å se på noe uten å vite helt hva det er.